Aktywność fizyczna w domu!

Nie bez powodu mówi się, że zły trening to ten, którego nie wykonasz. Dlatego zamiast narzekać na zbędne kilogramy, których nie chce się prezentować w siłowni, pora zacząć ćwiczyć w domu. Taki sposób na aktywność fizyczną, kondycję i lepszą sylwetkę, ma wiele zalet.

Możesz trenować w domu!

Sport to zdrowie, aktywność fizyczna jest dziś trendy, ale nie każdemu po drodze z siłownią, modnym klubem fitness. Kompleksy, niska samoocena, brak czasu albo odpowiedniego miejsca w najbliższej okolicy – to tylko niektóre przyczyny zarzucenia planów na aktywny nowy rok. Na szczęście można również ćwiczyć w domu. Dziś jest to bardzo proste, a co najważniejsze może przynosić naprawdę wymierne efekty i sprawić dużą frajdę.

Dlaczego warto ćwiczyć we własnych 4 ścianach?

Argumentów za jest wiele, poza koronnym, że aktywność fizyczna to najlepsza droga do dobrej formy i jedyny sposób na zgubienie zbędnych kilogramów. Oczywiście zdrowa dieta ma także znaczenie, ale bez ruchu nie ma efektywnego odchudzania i ładnej sylwetki. Poznajmy zatem kilka istotnych zalet ćwiczenia w domowym zaciszu:

  • Czas nie gra roli – już nie musisz pędzić na trening o konkretnej godzinie, dopasowywać się do grafiku siłowni. W domu ćwiczysz wtedy, kiedy chcesz, masz czas, siłę i energię. Może być to 5:00 rano i 20:00 wieczorem, możesz ćwiczyć 30 minut i 1,5 godziny.
  • Trening skrojony na miarę potrzeb i możliwości – nie musisz dostosowywać się do grupy na zajęciach fitness. Trenujesz zgodnie ze swoim planem, ale też samopoczuciem. Możesz mieć formę na ostre cardio lub formę na relaksujący stretching. Korzystając z hantli zrobisz nawet trening siłowy.
  • Bez kompleksów – nie musisz przejmować się tym, jak wyglądasz, czy masz modny strój, kto jest szczuplejszy, a kto sprawniejszy. Nikt nie ocenia, z nikim się nie porównujesz. Jednocześnie każdy postęp, coraz lepsza forma, to dodatkowa motywacja do treningów w domu.
  • Oszczędzasz pieniądze, nie tylko te, które wydaje się na karnet w klubie fitness. Nie musisz kupować kilku zestawów modnych strojów, butów, rywalizować w klubowej rewii mody. Oszczędzasz także czas, który spędza się na dojazdach do i z klubu.
  • Wbrew pozorom nie ogranicza cię brak sprzętu. Oczywiście mało kto ma w domu potężne maszyny, ale potrzebują ich głównie prawdziwi siłacze. Hantle, bosu, mata, piłka, a nawet sztanga czy domowy orbitrek to wcale nie taki duży wydatek, a raczej inwestycja w zdrowie, formę i samopoczucie.
  • Trening i inne przyjemności – domowe ćwiczenia można połączyć np. z czytaniem książki (na orbitreku czy rowerku), ze słuchaniem ulubionej muzyki, a nawet z oglądaniem filmu albo serialu.
  • Nie ogranicza cię pogoda – deszcz, śnieg, upał są bez znaczenia, ćwiczysz przecież nie wychodząc z domu.

Czy domowy trening ma wady?

Wbrew pozorom nie ma wielu mankamentów takiej formy aktywności. Zajęcia w klubie, z trenerem mają tę przewagę, że:

  • trening personalny jest idealnie dopasowany i profesjonalnie opracowany do indywidualnych potrzeb i postępów
  • na siłowni mamy dostęp do większej ilości sprzętu i akcesoriów
  • podczas treningu w klubie nie przeszkadzają nam domownicy, pupile, telefony itp.
  • współuczestnicy treningu dodatkowo motywują
  • mamy możliwość zdobycia nowych znajomych o wspólnej pasji i celach.

Jak zacząć ćwiczyć w domu?

Najpierw trzeba chcieć i niech to nie będzie słomiany zapał, noworoczne postanowienie, które zapomnimy pod koniec stycznia. Zaczynając przygodę z domowym treningiem warto poszperać w internecie, poczytać opinie i rekomendacje. W ten sposób można znaleźć trenera / trenerkę, którzy oferują gotowe plany treningowe skoncentrowane na konkretnych celach. Dzięki temu nie trzeba samodzielnie „kombinować” – takie plany obejmują z reguły wszystkie grupy mięśni, różne rodzaje treningów i poziomy zaawansowania.

Wyposażenie do ćwiczeń w domu

Z czasem warto pokusić się o wyposażenie domowego klubu fitness czy siłowni. Wśród sprzętów i akcesoriów, które sprawdzą się w domu są np.:

  • orbitrek, rowerek albo steper
  • hantle, obciążenia na nogi ręce, kettlebels, ewentualnie sztanga
  • mata do ćwiczeń, a może nawet specjalna ławka?
  • skakanka
  • gumy i taśmy oporowe
  • piłka gimnastyczna
  • akcesoria do jogi.

Na samym początku nie trzeba wcale inwestować w sprzęty, wystarczy mata, ręcznik, a za ciężarki posłużą butelki z wodą. Na pewno warto mieć odpowiedni strój sportowy i wygodne buty – to istotny warunek komfortowych i bezpiecznych ćwiczeń we własnych 4 ścianach.

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.