Masz problemy z zasypaniem?

Problemy z zasypianiem - dziewczyna nie może usnąć

Wielu z nas doświadcza miewa problemy z zasypianiem. A nawet jeżeli uda już się nam zasnąć, to bardzo często okazuje się, że nasz sen jest niezwykle płytki. W rezultacie, o poranku budzimy się niewyspani i znacznie bardziej zmęczeni niż poprzedniego wieczora, gdy kładliśmy się spać. Dlatego warto przypomnieć sobie kilka najważniejszych zasad dotyczących zdrowego snu.

Nie gwarantujemy że poniższe sposoby na 100% działają, ale jeżeli choć jeden z nich będzie w stanie Ci choć trochę pomóc w cieszeniu się lepszym snem, to chyba warto spróbować? Zatem – zaczynamy krótką listę krótkich sposobów na znacznie lepszy sen.

Jedzenie – unikaj go!

Albo inaczej. Nie jedz zbyt dużo na krótko przed snem. Owszem, spożycie dużych ilości jedzenia potrafi spowodować że będziemy czuć się senni, ale jeżeli chcielibyśmy położyć się spać na dłużej niż kilkuminutową drzemkę, to pełny żołądek nie będzie zdecydowanie naszym sprzymierzeńcem.

Dlatego – ważna zasada – przed snem zwyczajnie się nie najadaj!

Alkohol – kiepski pomysł

Niby jest tu podobnie jak z jedzeniem. Kieliszek „czegoś mocniejszego” powoduje, że czujemy się rozluźnieni, a przy okazji nieco bardziej senni. Niestety, często jest to po prostu iluzja. Zwłaszcza wtedy gdy chcemy położyć się spać. Alkohol, nawet w niewielkiej ilości, może spowodować znaczne problemy z zasypianiem, a nawet przebudzanie się w nocy, ponieważ spłyca sen. I podobnie jak w przypadku jedzenia – po prostu nie warto pić tuż przed zaśnięciem.

Przejedzenie i alkohol - przepis na problemy z zasypianiem

Łóżko i pościel a problemy z zasypianiem

Jak to mówi stare porzekadło – jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz. I tak samo jest niestety w przypadku naszego zasypiania. Warto zadbać o to, aby poduszka oraz nasza pościel były rzeczywiście odpowiednio dopasowane. Na rynku znaleźć można przecież specjalne poduszki czy materace które ułatwiają zasypianie oraz utrzymanie snu. Nie kosztują dużo, a potrafią jednocześnie bardzo pomóc w trakcie spania.

Zero elektroniki

Lubisz czytać wiadomości na smartfonie albo tablecie, leżąc już w łóżku? Cóż, może i faktycznie daje Ci to przyjemność, ale pamiętaj o tym, że zdecydowanie kiepsko wpływa na zasypianie. Warto wiedzieć o tym, że światło padające z urządzenia mobilnego pobudza nasz mózg, w rezultacie czego możemy doświadczyć problemów z zasypianiem. Zdecydowanie lepiej i bezpieczniej będzie po prostu odłożyć urządzenie mobilne gdzieś z daleka od miejsca gdzie śpisz. To również dobry pomysł z uwagi na promieniowanie.

A co z kawą?

Cóż, tempo życia współczesnego człowieka powoduje, że potrzebujemy różnego rodzaju bodźców. Pobudzenia. Jednym z najpopularniejszych sposobów jest oczywiście kawa lub inne napoje zawierające kofeinę. Niestety, choć rano są zdecydowanie polecane, to wraz ze zbliżaniem się wieczora lepiej zwyczajnie pozbyć się myśli o nich. Kawa pobudza i, choć możemy czuć się zmęczeni, to kładąc się do łóżka (jeżeli niedawno piliśmy kawę) możemy mieć problem z zasypianiem. I to poważny – nasz mózg będzie bowiem aktywny i wciąż pobudzany przez krążącą we krwi kofeinę.

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.