Dietetyczny post

Tym razem będzie dietetycznie w wersji mięsnej. Jak zapewne czytaliście, od niedawna postanowiłam odrobinę zmienić charakter mojego bloga w związku z czym będą się tu pojawiać wpisy kulinarne. Pewnie niektórzy z was zastanawiają się skąd taki pomysł? Otóż jak już miałam okazję tłumaczyć, zauważyłam, że posty z przepisami cieszą się największą popularnością. Dostaję wiele prywatnych wiadomości z pytaniami, kiedy zamieszczę kolejny kulinarny wpis.

Dzisiaj zapraszam wszystkich na dietetyczną wersję mięsiwa ze szparagami. Jako, że maj to miesiąc szparagów, postanowiłam dodać je do mojej wersji kurczaka. Zapraszam do kuchni.

Czas przygotowania: 20 minut

Czas obróbki termicznej: około 1 godzina

Składniki:

  • Podwójna pierś z kurczaka z lokalnego sklepu
  • Szparagi oliwkowe – dwa pęczki
  • Młode marchewki – trzy sztuki
  • Czosnek – kilka ząbków
  • Ziemniaki – kilka sztuk
  • Cebula czerwona – jedna sztuka średniej wielkości
  • Ostra papryczka chilli – świeża
  • Oliwa z oliwek
  • Sól himalajska
  • Przyprawa Gyros

Przygotowanie:

Mięso oczyszczamy z błonek i wkładamy do naczynia żaroodpornego. Polewamy oliwą z oliwek i posypujemy przyprawą. Szparagi opłukujemy, osuszamy i wkładamy do naczynia żaroodpornego do mięsa. Polewamy je oliwą. Marchewki, ziemniaki, cebulę i czosnek obieramy, a następnie umieszczamy w naczyniu. Solimy wedle uznania. Wszystkie składniki mieszamy dłonią tak by oliwa je równomiernie pokryła. Przykrywamy naczynie folią aluminiową i wkładamy do piekarnika. Pieczemy przez około 45 minut. Ostatnie 15 minut pieczemy bez przykrycia.

Smacznego :).

Źródło zdjęć: pixabay.com

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.