Dieta karmiącej

Pamiętacie jak pisałam o kwasie foliowym i jego istocie dla kobiet w ciąży? Dzisiaj chciałabym nieco rozszerzyć temat i napisać o witaminach dla kobiet karmiących piersią. O czym powinny pamiętać młode mamy? Zapraszam do lektury kochani.

Jak zapewne wiecie, organizm kobiety jest zaprogramowany do karmienia piersią. Niestety nie zawsze wydaje się to takie proste jak być powinno. O tym czy kobieta będzie miała pokarm decyduje wiele czynników. Zdarza się, że pomimo dobrych wyników i narodzin dziecka, kobieta nie ma pokarmu. Czy można się w jakiś sposób wspomóc?

Najważniejsze jest odpowiednie przygotowanie dlatego wspomagamy się dietą. Co powinna jeść karmiąca mama?

Przede wszystkim pamiętamy o tym, że czas karmienia to nie czas nowości i rewolucji. Układ trawienny małego dziecka jest szczególnie wrażliwy w pierwszym miesiącu jego życia. Nie jest w pełni rozwinięty dlatego dieta karmiącej musi być delikatna.

  • Mięso drobiowe jest dozwolone ale wyłącznie pieczone lub gotowane. Zapominamy o smażonych potrawach.
  • Dozwolone są ryby takiej jak halibut, makrela, dorsz czy tuńczyk. Do diety wprowadzamy je stopniowo jednak podobnie jak w przypadku drobiu, wyłącznie gotowane lub pieczone.
  • Do mięsa lub ryb zaleca się spożywanie gotowanych ziemniaków, ryżu czy makaronu.
  • Z warzyw zalecane są: marchewka, burak, seler, dynia i pietruszka.
  • Z owoców możemy jeść banany, gruszki i jabłka, a w późniejszym czasie morele, brzoskwinie i nektarynki.
  • Karmiące mamy mogą spożywać białe pieczywo, półtłuste przetwory mleczne, oliwę z oliwek, margarynę, czarną herbatę i przyprawy.

Jeżeli chcecie wiedzieć więcej o tym jak powinno wyglądać prawidłowe karmienie piersią i jakie witaminy dla karmiących powinny przyjmować młode mamy odsyłam tutaj.

Źródło zdjęć: pixabay.com

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.