Witamina życia

Tak jak obiecałam, zapraszam wszystkich na drugi wpis na temat kwasu foliowego. Jak już wspominałam, witamina B9 jest niezwykle istotna dla naszego organizmu. Jej niedobór może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych. O jej roli w organizmie powinny w szczególności pamiętać wszystkie kobiety, które planują zajść w ciążę. Okay, zatem gdzie znajdziemy kwas foliowy?

Źródło kwasu foliowego

  • Na szóstym miejscu znajduje się szpinak. Jeszcze kilkanaście lat temu, mało popularny i mało lubiany. Obecnie szpinak zajął wysokie miejsce na liście ulubionych warzyw wśród Polaków. Myślę, że nie ma się co dziwić bo sposobów na przyrządzenie szpinaku jest bardzo dużo, a do tego jest dostępny cały rok (postać świeża lub mrożona). W jednej szklance szpinaku (około 200 gramów) znajdziemy 73% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy.
  • Siódme miejsce zajęła… sałata rzymska! Prawdopodobnie mało kto wie, że sałata rzymska jest doskonałym źródłem kwasu foliowego. Na jej plus przemawia fakt, że można ją jeść na surowo, a zatem nie traci cennych witamin podczas obróbki termicznej jak w przypadku innych warzyw. W 200 gramach sałaty rzymskiej (około 6 liści) znajdziemy około 68% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy.
  • Na ósmym miejscu znalazł się brokuł. Łatwo dostępny i stosunkowo tani. W 200 gramach brokułów znajdziemy około 54% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy.
  • Dziewiąte miejsce zajęły różne odmiany fasoli. Może być to fasola adzuki, kidney, czarna czy choćby fasola mung. W szklance fasoli (około 180 gramów) znajdziemy od 47 do 67% kwasu foliowego.

Źródło zdjęć: pixabay.com

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.