Witamina B9

W moim poprzednim wpisie znajdziecie informacje na temat kwasu foliowego. To bardzo ważna witamina, której niedobór może prowadzić do bardzo poważnych i przykrych konsekwencji zdrowotnych. Dzisiaj chciałabym napisać o tym co jeść by organizm otrzymał codzienną dawkę tej drogocennej witaminy. Zapraszam do lektury kochani.

Co jest najlepszym źródłem witaminy B9?

  • Na pierwszym miejscu znajduje się soczewica. W jednej szklance soczewicy (około 180 gramów) mamy aż 81% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy. Zaletą soczewicy jest także to, że jest tania, łatwo dostępna i można ja szybko przygotować.
  • Na drugim miejscu znajduje się ciecierzyca. Podobnie jak w przypadku soczewicy, zawartość jednej szklanki ciecierzycy (około 180 gramów) to 77% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy.
  • Fasola pinto znajduje się na trzecim miejscu i jest równie skuteczna jak ciecierzyca. W szklance fasoli pinto (około 180 gramów) mamy 77% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy.
  • Czwarte miejsce zajęły uwielbiane przez Polaków, szparagi. W ugotowanych szparagach (około 200 gramów) znajdziemy aż 75% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy. To zaledwie 44 kcal! Warto pamiętać, że szparagi nie są dostępne w Polsce cały rok. Sezon zaczyna się w maju, a kończy w czerwcu. Jeżeli jednak mamy piękną wiosnę i jest ciepło, warto wybrać się na targ już w połowie kwietnia.

Gdzie jeszcze znajdziemy solidną dawkę kwasu foliowego? Jeżeli chcecie wiedzieć gdzie znajdziemy źródło witaminy B9, zapraszam na bloga już niebawem.

Źródło zdjęć: pixabay.com

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.