Suplementacja w ciąży

Jakie witaminy powinna przyjmować kobieta w ciąży? To pytanie zadaje sobie każda młoda kobieta, która spodziewa się dziecka. Okazuje się, że suplementacja witamin powinna zacząć się już na etapie planowania ciąży. Kiedy i jakie witaminy przyjmować? Zapraszam do lektury.

Kwas foliowy (witamina B9)

Ta witamina często nazywana witaminą życia jest niezwykle ważna dla każdego malucha rozwijającego się w brzuchu matki. Jej niedobór może spowodować wady cewy nerwowej czyli wodogłowia, bezmózgowia czy rozszczepu kręgosłupa. To bardzo poważne choroby dlatego tak ważne jest przyjmowanie kwasu foliowego.

Kiedy zacząć przyjmować witaminę B9 by zminimalizować ryzyko wystąpienia niebezpiecznych chorób u dziecka?

O tym decyduje lekarz na podstawie wyników badań. Każda mama planująca dziecko powinna zgłosić się do swojego ginekologa by ten określił dawkę i sposób przyjmowania kwasu foliowego. Należy pamiętać, że dawka dla kobiet w ciąży i planujących dziecko jest większa niż normalnie i wynosi około 0,4-1 mg dziennie.

Czy kwas foliowy w tabletkach można zastąpić odpowiednio przygotowaną dietą?

W przypadku tej witaminy, lekarze pozostają nieugięci i zawsze dodatkowo przepisują kwas foliowy w tabletkach. Owszem, zaleca się dietę bogatą w witaminę B9 jednak jest to niewystarczające.

W jakich pokarmach znajdziemy kwas foliowy?

Przede wszystkim w zielonych warzywach jak np. szparagi, w owocach czy w papryce.

Co z pozostałymi witaminami? O czym nie może zapomnieć przyszła mama? No i co z karmiącymi matkami? Zapraszam na kolejny wpis już niebawem.

Źródło zdjęć: pixabay.com

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.