Elektrolity cz. I

Równowaga kwasowo-zasadowa w organizmie jest zapewniona dzięki odpowiedniej ilości elektrolitów. Takie sytuacje jak nadmierne pocenie się, biegunka, wymioty, nadmierne spożywanie alkoholu czy wysiłek fizyczny, powodują zachwianie równowagi co może być groźne dlatego tak ważne jest by pamiętać o uzupełnianiu elektrolitów.

Napoje elektrolityczne można nabyć w aptekach ale także większych sklepach spożywczych lub takich ze zdrową żywnością. Niestety zazwyczaj nie są to produkty dobrej jakości. Skład pozostawia wiele do życzenia bo te, przepełnione są konserwantami, cukrem i słodzikami, główne elektrolity niezbędne naszemu organizmowi jak sód, potas, wapń i magnez to tylko dodatek. Zatem czy warto w ogóle zawracać sobie nimi głowę?

Coraz więcej osób decyduje się na przygotowywanie domowych napojów elektrolitycznych. Mają wiele zalet i przede wszystkim mają sprawdzony, a tym samym pewny skład. No właśnie, co powinny zawierać?

Woda – to baza każdego płynu elektrolitycznego, ponieważ jest ich nośnikiem.

Sól – nie od dzisiaj wiadomo, że sól w nadmiarze szkodzi jednak całkowite pozbycie się jej z codziennej diety przyniesie nam więcej szkody niż pożytku! Sól jest idealnym źródłem minerałów takich jak sód, magnez, wapń i potas.

iOwoce cytrusowe – te przede wszystkim zawierają dużo witaminy C (wspomaga odporność) ale dodatkowo zawierają potas oraz wapń. Warto również pamiętać o tym, że cytrusy zawierają dużą ilość (naturalnego) cukru, a ten jest doskonałym źródłem energii.

Miód – bogactwo naturalnych enzymów i minerałów, które pomagają lepiej przyswoić jony soli. Miód ma wiele witamin ale jego dużą zaletą jest również jego smak. Naturalny i zdrowy słodzik nie ma sobie równych.

Jeżeli chcecie wiedzieć więcej o elektrolitach, zapraszam na kolejny wpis.

Źródło zdjęć: pixabay.com

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.