Ach te witaminy

Odpowiednia pielęgnacja włosów potrafi zdziałać cuda jednak równocześnie może okazać się, że jest niewystarczająca. Zastanawiacie się dlaczego? Odpowiedź jest stosunkowo prosta. By cieszyć się pięknymi i gęstymi włosami na miarę top modelki, należy podejść do tematu holistycznie czyli całościowo. Pielęgnujemy włosy od zewnątrz i od… wewnątrz! Zapraszam do lektury.

Nie ma nic gorszego od matowych i suchych włosów dlatego należy pamiętać by codzienna dieta była bogata w kwasy tłuszczowe omega-3. Te znajdziecie w olejach i rybach morskich. Warto wprowadzić je do menu nawet trzy razy w tygodniu. Dobrym źródłem łatwo przyswajalnych kwasów tłuszczowych omega-3 jest np. łosoś. Jest bardzo smaczny i łatwo go przyrządzić na wiele sposobów. Zachęcam do przygotowania łososia na parze. Jest bajecznie smaczny, soczysty, a do tego dietetyczny! Osoby, które nie lubią ryb, mogą je zastąpić np. oliwą z oliwek. Wystarczy, że dodasz ją do ulubionej sałatki lub dwa razy dziennie wypijesz stołową łyżkę.

Witamina A, E oraz selen to budulce zdrowych i lśniących włosów dlatego warto pamiętać by codzienna dieta zawierała odpowiednią ilość tych witamin. Bardzo dobrym źródłem witaminy A jest… marchewka. Poprawia nie tylko kondycję włosów ale także skóry i pozytywnie wpływa na wzrok.

Kolejnym punktem do odhaczenia na liście są ciemnozielone warzywa. Wszystkie te, które są bogate w witaminę C powinny znaleźć się w codziennym menu. Nie wiem czy wiecie ale są one odpowiedzialne m.in. za wytwarzanie sebum, które naturalnie nawilża włosy. Doskonałym źródłem witaminy C jest natka pietruszki, szpinak lub brokuły.

Jak dbać o włosy od zewnątrz? Tego dowiecie się już niebawem.

Źródło zdjęć: pixabay.com

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.