Zdrowa kuchnia

Gotowanie na parze to najzdrowsza forma przygotowywania posiłku. Ma wiele zalet, a w ostatnich latach stało się także… modne. Tak, każdy kto gotuje na parze jest nie tylko fit, jest także ‚trendy’! Chcecie wiedzieć więcej o gotowaniu na parze? Zapraszam do lektury :).

Jakie są zalety gotowania na parze?

0% tłuszczu

Ten argument powinien przemawiać do każdego. Przygotowanie posiłku odbywa się bez grama tłuszczu.

Witaminy

Wszystkie cenne witaminy i składniki mineralne zostają zachowane, ponieważ nie są wypłukane przez wodę.

Niska kaloryczność

Potrawy przyrządzone na parze są lekkostrawne, nie wymagają dodatkowych tłuszczy, a tym samym mają mniej kalorii.

Bez soli

Sól jest niezdrowa. Przyczynia się do rozwoju wielu poważnych chorób, a także zatrzymuje wodę w organizmie. Gotowanie na parze nie wymaga używania soli, a wręcz nakazuje by ją całkowicie pominąć. Sól dodana do potrawy i tak odparuje ale dodatkowo zabierze ze sobą cenne witaminy.

100% smaku

Gotowanie na parze pozwala uzyskać maksimum smaku i aromatu potrawy. Dodatkowo nie wydzielają się niebezpieczne związki, które powstają podczas smażenia.

Oszczędność

Ten sposób gotowania pozwala przyrządzić kilka potraw jednocześnie. Dzięki temu można oszczędzić dużo czasu, garnek zajmuje mało miejsca, a do tego pozbywamy się niezliczonej ilości garnków do mycia.

Jaki garnek wybrać?

Na rynku jest szeroka gama produktów do wyboru. Pewna i sprawdzona firma, dobra jakość i dbałość o szczegóły to nie wszystko. Wybrane garnki, poszczególnych firm posiadają specjalne znaki, które są przyznawane produktom najwyższej jakości jak np., „Znak profilaktyki cholesterolowej” dla naczyń Philipiak Milano, który został nadany przez Instytut Żywności i Żywienia.

Źródło zdjęć: pixabay.com

Dodaj komentarz

(*) Required, Your email will not be published

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.